Prvním krokem pro práci z domova je zajistit si přístup ke všem datům a souborům, které pro práci potřebujete. Pokud to firemní politika umožňuje, nejlepší je všechny soubory přesunout do cloudu. Pak k nim můžete přistupovat z jakéhokoli zařízení a odkudkoli.
iPad zvládne všechny běžně používané cloudové služby. Jestliže ve firmě používáte Apple produkty a služby, je logickou volbou iCloud. Potřebujete-li pracovat s MS Office, zvolte OneDrive, jsou-li vašim hlavním pracovním nástrojem Google Apps, tak Google Disk. Pokud potřebujete opravdu univerzální a multiplatformní řešení, tak sáhněte po DropBoxu. Vždy stačí z AppStore stáhnout jen příslušnou aplikaci obsluhující cloud a jednou se do ní přihlásit.
iPad pak zpřístupní všechny soubory na cloud nejen aplikaci Soubory, ale i všem ostatním. Apple nijak neomezuje ani nekomplikuje přístup ke konkurenčním cloudovým službám.
Jestliže potřebujete přistupovat na firemní servery, budete pravděpodobně potřebovat součinnost vašeho IT oddělení. Nejprve se v Nastavení zprovozní přístup do firemní sítě přes VPN. Na to není potřeba žádná speciální aplikace. Systém vše zvládne sám. Následně vám IT oddělení nastaví přístup na souborové servery, přičemž nezáleží na tom, jestli jde o NAS, SharePoint či jiné řešení.